Ha ezt a cikket olvasod, akkor valószínűleg aggódsz a weboldalad teljesítménye miatt, de az is lehet, hogy csak szimplán érdekel mit gondolnak a weboldaladról az ügyfeleid. Az itt felsorolt lista segítségül szolgálhat felismerni a rossz felhasználói élmény néhány leggyakoribb tünetét.

A felsorolt rossz UX tünetek közül melyik jellemző a Te weboldaladra?

1. A weboldalad nem alakítja át a látogatókat új ügyfelekké.

Egy jól megtervezett weboldalnak új ügyfeleket kell generálnia. Ha a weboldalad forgalmának kevesebb, mint 3-5%-át alakítja át konkrét megkereséssé (legyen az értékesítés, leadek vagy csak szimplán érdeklődés), akkor egész egyszerűen a weboldalad nem elég jó. Ennek általában több oka is van – a bonyolult tartalomtól a rosszul elhelyezett call-to-action gombokig bármi lehet, de akár egy kisebb UX hiba is hatalmas bevételkiesést jelenthet céged számára. Tudd meg, mi áll az utadban, és hogyan optimalizálhatod a konverziókat egy UX Audit segítségével.

rossz ux jelei
2. A weboldalad visszafordulási vagy elhagyási aránya magas.

Tudod mit tesznek a felhasználók, ha nem találják meg elsőre amit keresnek? Elmennek! Ha a weboldalad legfontosabb oldalain a visszalépési/kilépési arány 50% vagy magasabb (azaz több felhasználó hagyja el a weboldalt, mint ahányan maradnak), az azt jelzi, hogy a felhasználók nem találják meg az őket érdeklő információkat, és nincs okuk maradni; ez a rossz felhasználói élmény jele. Tudd meg, hogy pontosan mi az, ami elriasztja őket.

rossz ux jelei 2
3. A visszafordulási arány sokkal magasabb akkor, ha a felhasználó a mobiltelefonján nyitja meg a weboldaladat.

Ez komoly UX problémákra utal. Még ha a weboldalad reszponzív is, bizonyos UX problémák így is előfordulhatnak. Például: navigációs nehézségek, kicsi (vagy éppen túl nagy) betűméret, eltemetett információk stb. Amennyiben a visszafordulási arány sokkal magasabb akkor amikor a felhasználó a mobiltelefonján nyitja meg a weboldaladat, és nem tudod mi az oka, keress minket bizalommal, és mi segítünk.

rossz ux jelei 3
4. A versenytársak weboldalai objektíve jobbnak tűnnek.

Ez az egyik kedvencem, hiszen mindannyian voltunk már a megrendelői oldalon, így könnyen bele tudjuk magunkat képzelni a helyzetbe. Mielőtt valaki dönt egy-egy szolgáltatás vagy termék megrendelése mellett gyakran végez kutatómunkát, igyekszik felmérni a piacot. Az esetek nagy többségében a felhasználóbarátabb, informatívabb, könnyen navigálható, gyors, tehát jobb felhasználói élményt nyújtó weboldal szolgáltatását fogja megrendelni az érdeklődő. Te is így teszel nem igaz? Ha egymás mellett nyitják meg a Te weboldaladat a versenytársaid weboldalával vajon mi fog történni?

A weboldal versenyhelyzet elemzése SWOT-analízissel kombinálva feltárja a gyengeségeket és a veszélyeket. Lehetőséget ad arra, hogy a gyengeségeket erősséggé, az érdeklődőket megrendelőkké alakítsd.

rossz ux jelei 4
5. Ügyfeleid inkább telefonálnak neked, minthogy a weboldalad használnák.

A trendek változása egyértelmű: a fiatalabb generációk (Milleniumi, Z Generáció stb.) nem szeretnek telefonálni vagy személyesen találkozni, inkább az önkiszolgálást részesítik előnyben. Szivesebben kutakodnak a weboldaladon megtalálva a megfelelő információkat, termékeket, minthogy személyesen vegyék fel veled a kapcsolatot. Éppen ezért ha ahhoz folyamodnak, hogy felhívjanak téged telefonon, az egyértelműen a rossz UX egyik jele. Ez hozzájárulhat az ügyfelek/érdeklődők lemorzsolódásához, növelheti a supportköltségeket. Ellenőrizd le hány ilyen problémát lehetett volna megoldani egy jól megtervezett weboldallal?

rossz ux jelei 5

Lássunk néhány tippet, mire kell figyelnünk UX tervezéskor:

Először is, miért fontos a felhasználói élmény?

A felhasználói élmény a márkaépítés egyik létfontosságú része, mert segít kapcsolatot teremteni a felhasználói felület közönségével. A UX statisztikák szerint a legtöbb ember azonnal kilép a rossz felhasználói élményt nyújtó webhelyekről. Másrészt, ha pozitív tapasztalataik vannak egy webhellyel vagy alkalmazással kapcsolatban, megosztják ezt a tapasztalatot másokkal.

Hogyan működik együtt a felhasználói élmény és a felhasználói felület?

A UX azokra a szerkezeti tervezési megoldásokra fókuszál, amelyekkel a felhasználók találkoznak, míg a UI főként egy esztétikus végtermék elkészítésére összpontosít. A legjobb felhasználói élményt nyújtó weboldalak kiemelkedő felhasználói élménnyel és felhasználói felülettel rendelkeznek, ami röviden úgy jellemezhető, hogy reszponzívak, jól megtervezettek, felhasználóbarátak és gyorsan betöltődnek.

Hogyan javíthatunk a weboldalunk felhasználói élményén?

A rossz felhasználói élmény elkerülése érdekében el kell távolítani azokat az elemeket, amelyek lassítják a működést, könnyen olvasható betűtípusokat kell alkalmaznunk, valamint a megfelelő színhasználat is kiemelt fontosságú. Figyelni kell arra továbbá, hogy minden oldalon egyértelmű legyen az információs architektúra, ennek eredményeként könnyebbé válik a weboldal tartalmának megértése és a navigáció. Bár sok más dolog is jelentősen javíthatja a felhasználói élményt, ezek a legfontosabbak és legalapvetőbb kritériumok.

Összegzés

A felhasználói élmény fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Az mindegy, hogy most indul a vállalkozásod, vagy egy működő vállalkozásod van, a UX tesztelésbe és finomításba való befektetés mindig megtérül.

Ha szeretnéd profikra bízni felhasználói felületed megtervezését, vagy csak javítani szeretnéd a meglévő felhasználói felületed felhasználói élményén, de nem tudod hogyan kezdj neki, vedd fel velünk a kapcsolatot, mi segítünk!

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.