A fentiekből kiindulva – bár még csak az év felénél járunk – nagyon hasznos és tanulságos megvizsgálni az idei vezető logó dizájn trendeket!
Az animált logók idén is nagyon trendik. A grafikusok egyre jobban megtanulják hogyan készítsék el ezeket kifejezetten érdekes, de a márkaépítés szempontjából is hasznos módon. Gyakran kombinálják a 2D és 3D animációt, amikor a logónak több mozgó és változó része is van, ugyanis ezzel le tudják kötni az emberek figyelmét sokkal hosszabb ideig, mint egy átlagos logóval. A grafikusok pedig nagyon kedvelik ezt a fajta logókészítési folyamatot, mivel sokkal érdekesebb és szórakoztatóbb feladat ilyen projekteken dolgozni.
A 3D színátmenetes (3D gradient) logó az idei év egyik legnagyobb trendje. Ez nem is meglepő egy olyan világban, ahol lassan nincs olyan ember, akinek ne lenne okostelefon a zsebében. Márpedig az ilyen típusú logók nem papírra vagy különböző feluletekre nyomtatva mutatnak a legjobban, hanem az egyre gazdagabb színpaletta átadására alkalmas kijelzőkön. A grafikusok alapból nagyon kedvelik a színátmeneteket, hiszen ezek segítségével bármilyen színcsoportot egyedivé és dinamikussá lehet varázsolni, kiemelik a színek közötti kontrasztot. Továbbá könnyedén elérhetőek velük 3D effektusok, amivel könnyen átalakítható egy egyszerű projekt összetettebbé és izgalmasabbá.
Az előző két trend teljes ellentétje, de a minél részletgazdagabb és színpompás logók mellett az egyszerűsítés is egy vezető tendencia 2022-ben. Már az előző években is növekvő szerepe volt az iparágban, de az elkövetkező időszakban akár vezető irányzattá is válhat. Talán a legjobb példa erre az autógyártók logóinak változása az utóbbi években, ami idén is folytatódik. Ezen cégek nagy része legutóbb a 80-as, 90-es években alakította át megjelenését, akkoriban pedig a 3D-s, króm-hatású, színes logótervezés volt a vezető irányzat ezeknél a cégeknél. Ezeket váltják most sorra le egyszerűsített, monokróm változatokra, amik sokkal jobban megfelelnek a digitális térben és a modern környezetben.
Töretlen népszerűségnek örvendő trend, ami a különböző dizájnelemek – például szín, típus, forma stb. – közötti megfelelő egyensúly megteremtésével segít a logónak a szó szoros értelmében kitűnni a fogyasztók szemében, miközben a márka iránti bizalmat is kiváltja. A jól kiegyensúlyozott grafikai tervezés emlékezetesebb és könnyebben azonosítható logót eredményez, az tendenciák alapján pedig a harmonikus és egyensúlyra törekvő logótervezés továbbra is az egyik legfontosabb trend 2022-ben.
Egymást fedő betűk, részek kitakarása, kihagyott betűk – néhány jellemző formája a betűkkel való játéknak. Fontos ennél az irányzatnál az egyensúly megtartása, ugyanis könnyen át lehet esni a ló túloldalára: a névnek felismerhetőnek és jellegzetesnek kell maradnia, senki se szeretné, ha olvashatatlan lenne cégének vagy vállalkozásának a neve. Népszerűsége a viszonylagos egyszerűségének köszönhető.
A szabadkézzel rajzolt logók mindig is trendi kategóriának számítottak, még ha jóval kisebb szeletét is képezik az iparágnak. Idén is nagyon népszerűek, főleg azoknál a megrendelőknél, akik valami nagyon egyedit és személyre szabottat keresnek. Nem kell különösebben magyarázni, hogy a kézzel rajzolt logók mennyivel több emberi, személyes részletet adnak hozzá egy logóhoz. Különleges szépséget adnak ezeknek a dizájnoknak az apró pontatlanságok és részletek, amiken keresztül érezhetjük az eredetiséget. Ez a megközelítés egyedi és természetes, ami egyfajta „valódiság” érzetet ad az ilyen típusú logóknak.