Bár a logó a márka egyedi vizuális kifejezése, sokféle formát ölthet – és kell is, hogy öltsön. Ezeket a különböző formákat nevezzük logóvariációknak. A logóvariáció a fő logóterv egy alternatív változata. A variáció lehetővé teszi, hogy márkád többféle környezetben is koherens, következetes és felismerhető legyen.

Röviden: egy social média profilkép, egy weboldal vagy egy névjeykártya különböző formájú és stílusú logókat igényelhet. Ahelyett, hogy egyetlen logóra hagyatkoznál, több logóvariáció kifejlesztésével rugalmasságot biztosíthatsz a márkád számára.

Bármely márka számára előnyösek lehetnek a logóváltozatok, de egyes cégeknek több variációra van szükségük, mint másoknak. Ez a logó stílusától, az iparág sajátosságaitól és igényeitől is függhet. A következő sorokban a logóvariációk négy fő típusát vesszük át, hogy segítsünk neked kitalálni, melyekre van szükséged.

Négy logóvariáció, amit minden cégnek ismernie kell

Elsődleges logó

A logóvariációk felépítése az elsődleges logó kialakításával kezdődik. Ez a céged legteljesebb és legösszetettebb logója. Ez az, amelyet a leggyakrabban fogsz használni. Az elsődleges logó tartalmazza a legtöbb részletet, például a fő arculati elemet, márkanevet, a szlogent esetleg a cégalapítás dátumát. A reklámoktól a vállalati pólókig ez lesz a céged fő arculati eleme.

Referencia Logó Arculat pyxis weboldal 3
crestart studio logó modex
Referencia Logó Arculat tervezés készítés Crestart atverso

Az elsődleges logónak emlékezetesnek és alkalmazkodónak kell lennie. Fontosságának kihangsúlyozása érdekében gondoskodj arról, hogy az alkalmazott felületen mindig legyen helye „lélegezni”, és ne nyomják el más designelemek.

A legtöbb cég egy elsődleges logót használ, amelynek több változata van. Azonban érdemes megjegyezni, hogy időnként találkozhatunk egyedi kivételekkel. Ilyen például az Adidas. A márkának négy elsődleges logója van, amelyeket a kollekciótól függően felváltva használnak. A kohéziót úgy tartják fenn, hogy ugyanazt a betűtípust használják, és minden logóban megjelenítik a jellegzetes három csíkot. Ez egy szokatlan megközelítés, amely a legtöbb márka esetében nem fog működni, különösen akkor, ha induló vállalkozás.

Az adidas logókról bővebben itt olvashatsz.

Másodlagos logó

Miután elkészült az elsődleges logó, itt az ideje, hogy létrehozd a másodlagos logót. A másodlagos logó fő célja, hogy az elsődleges változattól eltérő elrendezéssel rendelkezzen. Ha például a fő logód vízszintes, a szavak mellett egy szimbólummal, a másodlagos logód lehet egymásra helyezett, a szavak felett vagy alatt egy szimbólummal.

crestart studio logó cryptoeagle

Elsődleges CryptoEagle logó

crestart studio logó cryptoeagle

Másodlagos CryptoEagle logó

Gondolj úgy a másodlagos logóra, mint az elsődleges logó tükörképére. Ugyanazokat a betűtípusokat, ugyanazt a vonalvastagságot és ugyanazt az általános esztétikát kell alkalmaznod annak érdekében, hogy következetes módon támogasd a márkád megjelenését. A másodlagos logó hasznos lehet amikor a hely kicsit szűkös, vagy egyszerűen az alkalmazandó felület elrendezése nem támogatja az elsődleges logó használatát.

Különböző helyeken más és más helyigénye van egy logónak, például egy vízszintes logó jobban megfelelhet egy levélpapír sablonra vagy névjegykártyára, vagy egy közösségi média profilképhez talán jobban illik egy négyzetes formátumú logó. Tehát a másodlagos logóra azért van szükség, hogy támogassa és kitöltse azokat a réseket, ahol az elsődleges logó nem alkalmazható, vagy nem mutat szépen.

Aljel, avagy submark

Ha az elsődleges és másodlagos logók is elkészültek, szükséges lehet, hogy megalkossuk az aljelt is. Ez a legtömörebb logóváltozat mind közül, és akkor jön jól, amikor egy logót kis helyen kell elhelyezned, legyen szó nyomtatott, vagy digitális formáról. Az aljel két leggyakoribb típusa a szöveget és/vagy szimbólumokat tartalmazó kör alakú, illetve kizárólag csak a szimbólumot tartalmazó aljel.

pplogosec

Elsődleges logó

pplogo

Másodlagos logó

pplogomark

Submark

Nyomtatásban az aljelek láblécként vagy vízjelként is kitűnő szolgálatot tehetnek, de remek matrica is lehet belőlük. Digitális térben az aljel tökéletes lehet például közösségi média avatárként.

Favicon

Végül, de nem utolsósorban, a favicon elkészítése is hasznos része a logóváltozatok fejlesztésének. A favicon egy apró ikon, amely az internetes böngésző tetején található. Gyakran csak egy szimbólum, de a dizájntól és az elrendezéstől függően néhány betű is elférhet rajta.

crestart studio logó cryptoeagle

Elsődleges logó

crestart studio logó cryptoeagle 2

Favicon

A favicon célja, hogy vizuálisan emlékeztessen a márka identitására. Azok számára, akik böngészés közben egyszerre sok lapot nyitva tartanak, egy favicon segíthet abban is, hogy könnyebben visszataláljon a weboldaladra. Egy favicon segítségével a látogatók gyorsan megtalálhatják weboldalad, miközben növelheted márkád ismertségét és identitását.

Bár a favicon nem mindig szükséges a márkád számára, mindenképpen jól jöhet, mivel alkalmazás ikonként is kettős feladatot láthat el. Gondolj a telefonodon lévő sok alkalmazásra, és arra, hogy egyes ikonok jobban kiemelkednek a többi közül. Egy jól megtervezett ikon jó szolgálatot tesz, és pozitív benyomást kelt a márka egészéről.

Összegzés

A logó a márka egészének legkönnyebben felismerhető eleme. Nemcsak szépnek és emlékezetesnek kell lennie, hanem különböző formátumokhoz is alkalmazkodnia kell. A logóvariációk felhasználásával a márkád kész lesz arra, hogy bármikor és bárhol professzionális hatást keltsen. Az elsődleges logó, a másodlagos logó, az aljelzés és a favicon együttesen megteremtheti a perfekt vizuális márkaélményt.
Ha szeretnéd profikra bízni céged arculatának elkészítését vagy csak a céged vizuális eszközpalettáját frissítenéd logóvariációk elkészítésével, de nem tudod hogyan kezdj neki, vedd fel velünk a kapcsolatot, mi segítünk!
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.